Naše stavby
Bude výstavba mostu v Prešove ukončená v predstihu už v lete?
Zodpovedne pripravený zlepšovací návrh zmeny zakladania pilierov mostného objektu SO 215-00 Most na ceste I/18 nad R4 môže pri odbornej a konštruktívnej komunikácii účastníkov výstavby priniesť viaceré pozitívne efekty počas celého procesu realizácie stavby.
Dobudovanie kanalizácie a intenzifikácia ČOV v Kolárove
V rámci stavby sa v intraviláne mesta Kolárovo zrealizuje tlaková kanalizácia na odvádzanie splaškových odpadových vôd v dĺžke 26 375,35 m, výtlačné potrubie z čerpacích staníc v dĺžke 2 128,05 m a tlakové kanalizačné odbočenia v dĺžke 17 701,79 m.
Ako prebiehala realizácia železničného zárubného múru?
Zárubný múr bolo potrebné vybudovať na zabezpečenie zárezu, ktorý vznikol na vyrovnanie smerového oblúka z dôvodu zvýšenej traťovej rýchlosti. Nová trasa železnice sa odkláňa od pôvodného koridoru a dvomi protismernými oblúkmi sa opäť napája na pôvodnú trať.
Prvý ekodukt na Kysuciach vytvoril biokoridor nielen pre veľké šelmy
So stavebnými prácami sa začalo v marci 2023. Ich postup skomplikovala situácia s vysťahovaním obyvateľov z priestoru stavby a nové geotechnické skutočnosti vyplývajúce zo zistení doplnkového podrobného inžiniersko-geologického prieskumu.
Prvá presypaná galéria na diaľnici bola sprejazdnená v decembri
Približne dvojkilometrová sprejazdnená časť sa začína v smere od Ružomberka jednosmerným pravým zjazdom z cesty I/18 a pokračuje prípojnou vetvou na novovybudovaný dvojpruh diaľnice smerom do Popradu, ktorý je napojený pri obci Ivachnová na už existujúcu diaľnicu.
Úsek od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať
Výstavba diaľnice v úseku od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať prebieha v geologicky náročnom prostredí, o čom svedčia aj nálezy jaskynných systémov v mieste odkopu hlavnej trasy v záreze medzi mostami SO 203-00 a SO 204-00.