Naše stavby
Ako prebiehala realizácia železničného zárubného múru?
Zárubný múr bolo potrebné vybudovať na zabezpečenie zárezu, ktorý vznikol na vyrovnanie smerového oblúka z dôvodu zvýšenej traťovej rýchlosti. Nová trasa železnice sa odkláňa od pôvodného koridoru a dvomi protismernými oblúkmi sa opäť napája na pôvodnú trať.
Prvý ekodukt na Kysuciach vytvoril biokoridor nielen pre veľké šelmy
So stavebnými prácami sa začalo v marci 2023. Ich postup skomplikovala situácia s vysťahovaním obyvateľov z priestoru stavby a nové geotechnické skutočnosti vyplývajúce zo zistení doplnkového podrobného inžiniersko-geologického prieskumu.
Prvá presypaná galéria na diaľnici bola sprejazdnená v decembri
Približne dvojkilometrová sprejazdnená časť sa začína v smere od Ružomberka jednosmerným pravým zjazdom z cesty I/18 a pokračuje prípojnou vetvou na novovybudovaný dvojpruh diaľnice smerom do Popradu, ktorý je napojený pri obci Ivachnová na už existujúcu diaľnicu.
Úsek od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať
Výstavba diaľnice v úseku od križovatky Hubová po západný portál tunela Čebrať prebieha v geologicky náročnom prostredí, o čom svedčia aj nálezy jaskynných systémov v mieste odkopu hlavnej trasy v záreze medzi mostami SO 203-00 a SO 204-00.
Prvá presypaná galéria je na diaľnici pri obci Ivachnová
Stabilitné opatrenia zosuvného územia pri obci Ivachnová v úseku km 14,562 – 15,275 predstavujú komplexné riešenie problému predmetnej lokality na základe najnovších poznatkov. Technický návrh odzrkadľuje zložitosť geologickej skladby daného územia so všetkými dôsledkami.
Výstavba a modernizácia železničnej infraštruktúry
Stavby modernizácie železničnej infraštruktúry na Slovensku a v Českej republike, cieľom ktorých je zabezpečiť rýchlu, bezpečnú a spoľahlivú prepravu osôb a tovaru po železničných tratiach a na ktorých výstavbe sa aktívne podieľa spoločnosť VÁHOSTAV - SK, a.s.