Naše stavby
70 rokov – VÁHOSTAV vtedy a dnes
70 rokov – VÁHOSTAV vtedy a dnesNa využitie hydroenergetického potenciálu slovenských riek padlo v povojnových časoch rozhodnutie o vybudovaní vodných diel na jednotlivých povodiach slovenských riek.
Výstavba a modernizácia železničnej infraštruktúry
Stavby modernizácie železničnej infraštruktúry na Slovensku a v Českej republike, cieľom ktorých je zabezpečiť rýchlu, bezpečnú a spoľahlivú prepravu osôb a tovaru po železničných tratiach a na ktorých výstavbe sa aktívne podieľa spoločnosť VÁHOSTAV - SK, a.s.
Od novembra 2023 po ceste II/547 rýchlejšie a bezpečnejšie
Cesta II/547 je súčasťou cestnej siete SR v Košickom a Prešovskom kraji o celkovej dĺžke 61,780 km. Cieľom úprav je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cest. premávky, zvýšenie dopravného komfortu užívateľov komunikácie a predĺženie životnosti dotknutých stavebných objektov.
Akcelerácia výstavby mostu 201 pomohla skrátiť dobu výstavby
Ide o 7 poľový most, ktorý premosťuje hlboké údolie a poľnú cestu. Nosná konštrukcia je z monolitického dodatočne predpätého betónového komorového prierezu výšky 2,6 m, budovaná na výsuvnej skruži. Most je založený hĺbkovo na železobetónových pilótach Ø 900 mm.
Realizuje sa prvá železobetónová prefabrikovaná klenba
Rozpätie mosta v smere osi mosta je 18,115 m. Celková dĺžka mosta je 22,624 m. Šírka mosta je 107,85 m. Založený je na vystužených veľkopriemerových pilótach s dĺžkou 14/18 m a priemerom 1,2 m. Dlhšie 18 m pilóty sú navrhnuté na strane bližšie ku komunikácii 1/11.
I. etapa severného obchvatu Prešova ide do finále
Úsek tvorí časť dopravnej siete Európskej únie TEN-T. Realizáciou tejto etapy sa prevedie doprava v smere od Sabinova do mimoúrovňovej križovatky Vydumanec na diaľnicu D1, čím sa odľahčí doprava v meste Prešov a motoristickej verejnosti sa ušetrí 10 minút jazdy.