Naše stavby
Úsek diaľnice D1 Hubová – Ivachnová ide do finále
Na stavbe sa realizuje 15,275 km hlavnej trasy diaľnice ako štvorpruhovej, smerovo rozdelenej komunikácie kategórie D26,5/100. Diaľnica bude na existujúce cesty I. triedy napojená v križovatke Hubová (I/18) na začiatku úseku v km 0,0 a v križovatke Likavka (I/59) v km 6,5.
Dva roky výstavby druhej etapy severného obchvatu Prešova
Úsek R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa, patrí do dopravnej siete EÚ TEN-T, ktorá je súčasťou medzinárodného európskeho ťahu E 371 v smere zo severu na juh. Realizáciou tejto etapy sa prepojí diaľnica D1 a budúca rýchlostná cesta R4 Kapušany – Giraltovce.
Bude výstavba mostu v Prešove ukončená v predstihu už v lete?
Zodpovedne pripravený zlepšovací návrh zmeny zakladania pilierov mostného objektu SO 215-00 Most na ceste I/18 nad R4 môže pri odbornej a konštruktívnej komunikácii účastníkov výstavby priniesť viaceré pozitívne efekty počas celého procesu realizácie stavby.
Dobudovanie kanalizácie a intenzifikácia ČOV v Kolárove
V rámci stavby sa v intraviláne mesta Kolárovo zrealizuje tlaková kanalizácia na odvádzanie splaškových odpadových vôd v dĺžke 26 375,35 m, výtlačné potrubie z čerpacích staníc v dĺžke 2 128,05 m a tlakové kanalizačné odbočenia v dĺžke 17 701,79 m.
Ako prebiehala realizácia železničného zárubného múru?
Zárubný múr bolo potrebné vybudovať na zabezpečenie zárezu, ktorý vznikol na vyrovnanie smerového oblúka z dôvodu zvýšenej traťovej rýchlosti. Nová trasa železnice sa odkláňa od pôvodného koridoru a dvomi protismernými oblúkmi sa opäť napája na pôvodnú trať.
Prvý ekodukt na Kysuciach vytvoril biokoridor nielen pre veľké šelmy
So stavebnými prácami sa začalo v marci 2023. Ich postup skomplikovala situácia s vysťahovaním obyvateľov z priestoru stavby a nové geotechnické skutočnosti vyplývajúce zo zistení doplnkového podrobného inžiniersko-geologického prieskumu.







